Teknoloji ve inovasyon dalgasının en hızlı etkilediği sektörlerden biri olan sağlık sektörü, özellikle hemşire çağrı sistemi gibi yenilikçi teknolojilerle boyut atlamaktadır. Acil durumlarda hasta ve sağlık görevlisi arasındaki iletişimi daha etkili bir şekilde sağlayan hemşire çağrı sistemi; kamusal sağlık kuruluşlarında yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır.
Hemşire çağrı sistemi her ne kadar yenilikçi bir teknoloji olsa da mekaniği oldukça basit temeller üzerine kurulmuştur. Bünyesinde farklı protokolleri ve uygulama desteklerini barındıran hemşire çağrı sistemi, dahili hoparlör ve istasyonlar arası sesli görüşme gibi seçenekler de sağlar. Bunun yanı sıra, dahili kart okuyucu gibi opsiyonları ile gelişmiş kullanım seçeneklerine de sahip olan bu altyapı sayesinde hastane koridorlarındaki iş akışı sağlık endüstrisi çalışanları için oldukça basite indirgenir.
Hemşire çağrı sistemi öncelikli olarak hasta ve sağlık çalışanı arasındaki iletişim sürecine büyük bir ivme kazandırır. Özellikle acil durumlarda ve fiziksel yetersizlikleri olan hastaların hastane görevlileri ile iletişim kurmaları gereken durumlarda, hemşirelerin daha hızlı aksiyon almalarına olanak verir. Bunun yanı sıra hem konuşma hem de mesaj yollama gibi gelişmiş seçeneklere sahip olan hemşire çağrı uygulaması sayesinde gerekli olan durumlarda hasta - hemşire diyaloğunu oldukça basite indirger. Aynı şekilde, IP DECT teknolojisi gibi ürünlerle de entegre olabilen bu sistem, özellikle geniş alanlarda anlık konum bildirimleri ile hasta takibini de mümkün kılar.
Hemşire çağrı altyapısı çok yönlü ve zengin kullanım olanaklarına sahip olmakla birlikte çeşitli sistemlerle de kolaylıkla entegre olabilen bir teknoloji olarak öne çıkar. Sadece hastane gibi sağlık kuruluşları için olmayan bu sistem, yaşlı bakım merkezlerinde, sağlık ocaklarında, ufak çaplı kliniklerde ve benzeri alanlarda kullanıldığında da ciddi düzeyde işlevsel fayda sağlar. Bunun yanı sıra hemşire çağrı sistemi kullanımı dolayında öne çıkan kullanım ve entegrasyon seçenekleri şu şekilde sıralanabilir:
IP DECT sistemi, kablosuz iletişim formatı olarak tercih edilen bir teknoloji olmakla birlikte hemşire çağrı sistemi ile entegre edildiğinde kurumsal firma sınırları dahilinde de kullanılabilir. Kullanılması planlanan alanlarda el üniteleri ve lokal baz istasyonları kurularak birimler arası iletişimin kolaylaştırılmasında büyük fayda sağlar. Özellikle şirket içerisinde görüşme yoğunluğu yüksek olan departmanlarda, çok katlı yapılardaki şirketlerin katlar arası iletişim sorununu gidermesi kapsamında kullanılabilir.
Ağ altyapısı gibi seçeneklerin yanı sıra sistem entegrasyonu gibi olanaklara da sahip olan hemşire çağrı sistemi, hastane sınırları içerisindeki diğer ünitelerle de uyum içerisinde çalışır. Hastane sınırları içerisinde farklı birimlere genel ağ üzerinden bağlanan bilen bu sistem; hemşire odası ve hasta bakıcı ünitesi gibi birimler başta olmak üzere istenilen tüm birimlerle kolaylıkla iletişim kurabilir. Sistemin bu özelliği sayesinde acil durumlarda tüm hastane birimlerinin en hızlı şekilde aksiyon almasına olanak verir.
Hemşire çağrı sistemi kullanım opsiyonlarının yanı sıra kurulum ve montaj seçenekleri kapsamında da büyük kolaylıklar sağlar. Geniş kullanım alanlarında ya da çok odalı hastanelerde farklı birimlere montajı kolaylıkla yapılabilen sistem, genel ağa entegre edilerek kullanılabilir duruma getirilir.
Mavi kod prosedürü, hastane ve benzeri sağlık kuruluşlarında durumu acil olan hastaların gerekli olan durumlarda en hızlı şekilde müdahale görmelerine olanak veren bir protokoldür. Hemşire çağrı sistemi dahilinde acil durum yönetim prosedürü olarak uygulanan mavi kod gerekli olan tüm birimlerin tek tuşla bilgilendirilmesine olanak verir. Bu sayede, acil durumlarda hastane çalışanlar ve gerekli doktorlar en hızlı şekilde aksiyon alarak kriz yönetimini etkili yöntemlerle gerçekleştirmiş olurlar.