Bulut iletişim çözümleri, çoklu iletişim yöntemlerinin harmanlanmasıdır. Bulut iletişim çözümleri, iletişim gecikmesini azaltmak veya ortadan kaldırmak için ses, e-posta, sohbet ve video gibi yöntemleri entegre bir şekilde içerir. Bulut iletişim çözümleri aslında internet tabanlı iletişimdir. Depolama, uygulamalar ve anahtarlama, bulut aracılığıyla üçüncü bir tarafça işlenir ve barındırılır. Bulut hizmetleri, bulut iletişiminin daha geniş bir yönüdür. Bu hizmetler işletmeler için birincil veri merkezi işlevi görür ve bulut iletişimi, bulut servis sağlayıcıları tarafından sunulan hizmetlerden biridir.
Bulut iletişim çözümleri, iletişim hizmetlerini sahip oldukları ve sürdürdükleri sunucular üzerinden barındırır. Müşteriler, sırayla, bu hizmetlere bulut üzerinden erişiyor ve yalnızca kullandıkları hizmetler için ödeme yapıyorlar, bu da PBX (özel şube değişimi) sistem dağıtımıyla ilişkili bakım yükünden kurtarıyor.
Basitçe söylemek gerekirse, bulut iletişim çözümleri, sunucular ve depolamadan veri güvenliği, e-posta, yedekleme ve veri kurtarma ve ses gibi kurumsal uygulamalara kadar hepsi de internet üzerinden sunulan çeşitli iletişim kaynakları sağlar. Bulut, esnek, anında, ölçeklenebilir, güvenli ve kullanıma hazır bir barındırma ortamı sağlar.
Bulut iletişim çözümleri aşağıdaki artan eğilimlere çözüm olarak ortaya çıkmıştır:
Bu eğilimler birçok kuruluşu dış hizmetler aramaya ve BT ve iletişim gereksinimlerini dış kaynak kullanmaya zorladı. Bulut, üçüncü bir tarafça barındırılıyor ve yönetiliyor ve işletme, gereksinimleri için bulut çözümleri kullanılıyor. Bulut iletişim çözümleri, işletmelerin veri depolama ve iletişimi kendi başına barındırmak ve yönetmek için katlanılan maliyetlerden tasarruf etmesini sağlamıştır.
Aşağıdakiler, bir işletmenin kullanabileceği bulut iletişimi altında kullanılabilen iletişim ve uygulama ürünlerinden bazılarıdır:
Bu hizmetlerin tümü bir işletmenin çeşitli iletişim ihtiyaçlarını karşılar. Bunlar arasında müşteri ilişkileri, şube içi ve şubeler arası iletişim, departmanlar arası notlar, konferans, çağrı yönlendirme ve izleme hizmetleri, operasyon merkezi ve ofis iletişim merkezi yer alır.
Bulut iletişimi, üçüncü taraf hizmet sağlayıcıları tarafından işletmeden alınan bir ücret karşılığında barındırılan, yönetilen ve sürdürülen, kuruluşla ilgili tüm iletişim için bir merkezdir.
Ses, video veya web konferansını mümkün kılar, bu özellik sağlayıcıya ait yazılım modellerini tercih eden şirketler ve kuruluşlar arasında en çok kullanılan Bulut iletişim çözümlerinden biridir.
Video görüşmeleri, ekip işbirliği ve birleşik iletişim gibi mobil uygulamalar da popülerlikle öne çıkıyor. Çalışmalar, yalnızca son iki yılda mobil uygulamaların kullanımında bir artış olduğunu göstermiştir. Bulut tabanlı mobil uygulamalar posta sistemlerinize, web'e göz atma, form koruma, belge ve dosya paylaşımı, takvimler, bankacılık ve daha fazlasına uyum sağladıkları için hayatı çok daha kolay hale getirir. Günümüzde çoğu insan mobil cihazları kullanarak web te geziniyor ve akıllı işletmeler bağlantı kurma fırsatını yakalıyor.
PBX (özel santral) veya iş telefonu anahtarındaki bu işlev, telefon çağrılarını doğru hedefe yönlendirir. Ayrıca bir çağrı sırasında iki uç nokta arasındaki bağlantıyı korur. Çağrı kontrolü VoIP (Internet üzerinden ses protokolü) sistemlerinde en önemli iletişim trafiği kategorilerinden biridir. Giderek daha fazla kuruluş, sistemlerine bulut PBX hizmetleri ekliyor.
API'lerin (uygulama programı arayüzleri) popülaritesi gittikçe artmaktadır. Daha fazla işletme, müşteri deneyimini iyileştirmek ve özelleştirilmiş uygulamalar yoluyla rekabetten sıyrılmak istiyor. İletişim API'leri bu işlemi kolaylaştırır ve eklenecek çekici bir iletişim hizmetleri sunar.
ACD'ler (otomatik çağrı dağıtımı) sistemleri, gelen çağrıları belirli bir aracı grubuna aşağıdaki faktörlere göre dağıtır: Kullanılabilirlik, en uzun süre boşta kalan aracı, müşteri telefon numarası, seçim, sisteme seçilen gelen hat ve günün saati. Bu genellikle bulut telefon sistemlerinin (CTI) bir parçasıdır.
Bu servisler arasında anlık mesajlaşma veya iletişim durumu, konferans ve sesli ve görüntülü arama bulunur. Kuruluşlar, çalışanlarla ve müşterilerle gerçek zamanlı olarak uzaktan ve dünya çapında bağlantı kurmalarına olanak tanıdığından, birleşik bulut hizmetleri giderek daha fazla kullanılıyor.
Bulut iletişim çözümleri sistemi seçmenin birçok avantajı vardır. Bugün, bulut iletişim teknolojileri küçük ve orta ölçekli işletmelere büyük avantajlar sunmaktadır:
Bulut iletişim çözümleri altyapısı seçeneklerinin her biri ve en iyi şekilde destekleyecekleri birleşik iletişim ortamı türleri şunlardır:
Genel bulut iletişimi aşağıdakiler için en iyisidir:
Hibrit bulut iletişimi aşağıdakiler için en iyisidir:
Bugün piyasada bulunan çok çeşitli bulut iletişim seçenekleri, herkesin birleşik iletişim için doğru ortama erişmesini sağlamak üzere tasarlanmıştır. İster bulut sisteminizde en son denetime ve ileri seviye güvenliğe ihtiyaç duyan son derece denetlenen bir şirket olun, ister basit ve uygun fiyatlı bir hizmet arayın, herkes için bir bulut iletişim çözümü bulunmaktadır. İyi haber şu ki, doğru bulut iletişim sağlayıcısıyla, ihtiyaçlarınızı her zaman uyarlayabilir ve ihtiyacınız olduğunda yeni bir çözüme geçebilirsiniz.