Menü
Blog

Evden Çalışmanın 10 Püf Noktası

A+ A-

Evden Çalışmanın 10 Püf Noktası

Evden çalışmak gerçek bir sanattır. Birçok insan bunun gündüz televizyon izleyebilmek olduğunu ve dizüstü bilgisayarınla kanepede kıvrılmak olduğunu düşünüyor, ancak birçok yönden evde çalışmak bir ofisten çalışmaktan çok daha zordur. Disipline, motivasyona ihtiyacınız var ve kendi şirketinizde (ev) çok mutlu olmalısınız!

Evden çalışmak, iş arkadaşlarınızdan birkaç masa uzakta ya da daha fazla çalışmakla aynı harika sonuçlara yol açabilir. Tamamen uzak ekiplere ve çalışanları ara sıra evden çalışmaya teşvik eden birçok şirket var. Gerçekten de, evde çalışmanın birçok faydası vardır ve uzaktan çalışmanın bir takım avantajları vardır . Çalışma saatleri açısından size özgürlük ve esneklik sağlar, işe gidip gelmek için zaman harcamanıza gerek yoktur, kendiniz için mükemmel bir çalışma ortamı oluşturabilirsiniz.

Ancak bu dönemde ofis çalışanı olsanız bile muhtemelen Coronavirus (COVID-19 ) nedeniyle, evden yarı zamanlı veya tam zamanlı olarak çalışmanız gerekebilir. Bazı insanlar evden çalışmaya alışık olduğu için bu bir sorun değildir. Ancak bu birçok insan için yeni bir çalışma yöntemidir.

Ancak, evden çalışmak insanların düşündüğünden daha zor olabilir. “Ofis” ve “ev” arasındaki çizgiler bulanıklaşabilir. Evde, birçok dikkat dağıtıcı şey olabilir; evi temizlemek ve çamaşır yıkamak, en sevdiğiniz Netflix serisinin en yeni bölümünü izlemek, ev bitkilerinizle ilgilenmek vb. Bu nedenle, ev ofisinizden en iyi şekilde yararlanmak, sizin için neyin işe yaradığını bulana kadar bazı planlama ve yineleme gerektirir. İşte bir profesyonel gibi evden nasıl çalışacağımızla ilgili en iyi tavsiyeler:

 

1. Bir Program Ayarlayın

Her gün bir ofise gittiğinizde, genellikle oldukça tutarlı başlangıç ​​ve bitiş zamanlarına sahip bir rutine bağlı kalırsınız. Evden çalışırken bu çizgiler bulanıklaşıyor. Kimse geliş veya gidiş saatlerinize dikkat etmiyor, bu nedenle daha az hesap verebilirlik var. Bazıları için bu durum çalışmayı zorlaştırabilir. Zorluk, yüksek riskli aile üyeleri için evde eğitim veya bakkal alışverişi gibi koronavirüs pandemisinin getirdiği yeni sorumlulukları eklediğinizde daha da artmaktadır. Ağır iş yüklerini karşılamak için saatlerce çalışanlar için, bir programın olmaması, iş-yaşam dengesini korumayı daha da zorlaştırabilir.

Bir başlangıç ​​zamanı belirlemeden önce sabah rutininizi düşünün. Kahvaltı, yürüyüş veya duş alma gibi güne iyi bir başlangıç ​​yapmak için bolca zaman tanıyın. Akşam rutininizi de düşünün ve sağlıklı yaşam için zaman ayırdığınızdan emin olun. Önerilen programınızı ailenizle veya oda arkadaşlarınızla tartıştıktan sonra, ne zaman boş olabileceğinizi ve toplantılara girebileceğinizi paylaşın.

 

2. Giyinmeye Dikkat Edin

Kediniz dışında tüm gün boyunca kimseyi görmeseniz bile, pijamalarınızda psikolojik olarak üretken hissetmek zor. Uzaktan çalışmaların ilk günlerinde, serbest giyinmek rahat hissettirebilir. Ancak birçok kişi için, bu alışkanlık iş gününün sonunda durgunluk hissine neden olabilir. Çok şey başarmış olsanız bile, giyinmeyi atlarsanız işe gerçekten başlamamış gibi hissedebilirsiniz.

Yeni kıyafetler giymek de kafanıza iş ve hayatınızın geri kalanı arasında bir çizgi çizmeye yardımcı olabilir. 9'dan 5'e kadar en resmi elbiseyi giymenize gerek yok, ama yatakta giymediğiniz bir şeyi giymek gününüzü daha başarılı hissettirecek.

 

3. Bağlı Kalın

Çalışma alanınıza bağlı olarak, yine de video konferans görüşmeleri ve sanal ekip toplantıları ile bağlantıda hissedebilirsiniz. Ancak bağımsız olsanız ve bunlardan çoğuna katılmasanız bile, kilit meslektaşlarınızla düzenli, sanal check-in yapmak için mazeretler bulmaya çalışın. Hayatlarında neler olduğu veya üzerinde çalıştıkları büyük projeler hakkında onlarla sohbet etmeye başlamayı düşünün. Bu, uzaktan çalışırken kaçırdığınız bazı görüşmelerin telafi edilmesine yardımcı olur.

Hepimiz pandemi nedeniyle yaşadığımız stresli zamanlarda kendiniz ve meslektaşlarınızla daha esnek olmanız gerekebileceğini unutmayın. Kısa sürede toplantıların iptal edilmesi veya yeniden planlanması gerekebileceğini göz önünde bulundurun ve iletişim hatlarını açık tutmak için ekibinizle birlikte çalışın.

 

4. Yürüyüşe Çıkın

Evden çalışmak güzeldir tabi kendini çok kaptırmadığın müddetçe. Aksi takdirde öncekinden çok daha karmaşık bir yaşam tarzı anlamına gelir. Özellikle aniden evden çalışmaya geçtiyseniz, vardiya sarsıcı olabilir. İster mahallenin çevresinde, ister apartmanınızın merdivenlerinde yukarı ve aşağı, hatta arka bahçenizde yürüyüş yapın. Hareket, kanınızın akmasını sağlamak ve ekran dışında başka bir şeye bakmak için çok ihtiyaç duyulan bir mola sağlayabilir.

Yürürken bir iş görüşmesi yapabilirsiniz, ancak hafif bir egzersiz yapmak için 10 dakikalık bir mola bile zihinsel sağlığınız ve genel üretkenliğiniz için çok önemlidir. Ayrıca, sosyal uzaklık sizi izole hissettiriyorsa, diğer insanları uzaktan görmek bile daha az yalnız hissetmenize yardımcı olabilir.

 

5. Resmi Bir Ev Ofisi Belirleyin.

Yataktan kalkmak ve pijamalarınızda çalışmaya başlamak istemediğiniz gibi, yatağa yuvarlanmak ve dizüstü bilgisayarınızı komodininizden almak da iyi bir fikir değildir. Yerleşik bir çalışma alanına sahip olmak, ev ve iş hayatı arasındaki sınırları korumanıza yardımcı olacaktır.

Hepimiz bol miktarda doğal ışığa izin veren büyük pencerelere sahip geniş bir ev ofisini sevsek de, evimiz bunun için müsait olmayabilir. İdeal olarak, “masanızı” dikkat dağınıklığının az olduğu, düşük trafik alan bir alana yerleştirmek en iyisidir. Bir dolaptaki küçük bir masa veya tepsi bile işinizi görebilir. Masanızın düzenli kalmasını sağlayan depolama çözümleri gibi ergonomik olarak tasarlanmış bir sandalye yatırıma değer olabilir.

 

6. Dikkat Dağıtıcı Unsurları Sınırlayın

Açık ara, telekomünikasyon söz konusu olduğunda en büyük zorluklardan biri, çevrenizdeki tüm dikkat dağıtıcı unsurları sınırlamanın yollarını bulmaktır. Mevcut krizle birlikte, normalde rutininizin bir parçası olmayan şeyler için işe ara vermeniz gerekecektir. Aynı zamanda, ayarlanmış bir programa ve belirlenmiş bir çalışma alanına sahip olmak, gereksiz dikkat dağıtıcı unsurları sınırlandırabilmeniz için çalışma sınırlarının oluşturulmasına ve korunmasına yardımcı olabilir.

 

7. Sesi Ayarlayın

Bazı insanların evi çok sessiz. Etrafında hiçbir ofis vızıltısı yok ve bu durum eski kalabalığa özlem oluşturabilir. Diğerleri için, müzik dinlemek - özellikle de kulaklıklarla - aile üyeleri veya oda arkadaşlarından gelen gürültüyü kesmeye yardımcı olabilir. İster çalma listesinden, ister sevdiğiniz grubun müzik kanalından gelen arka plan gürültüsü, ya da yan odada bir gürültü makinesinin veya TV'nin sesi olsun, sizin neyin iyi hissettirdiğini belirlemeye çalışın.

 

8. Ev Kuralları Oluşturun

Birçok dışarıda çalışan evde kalan partnerine işten eve gelip “Neden temizlemedin? Bütün gün evdeydin! ” diye baskı yapar. Bu baskıyı kendinize de uygulamak çok kolay. Belki de evden çalışmanın faydalarından biri, çamaşır gibi şeylerle başa çıkmak için küçük molalar verebilmenizdir, ancak bu bir beklenti olmamalıdır. Çalışırken yalnızca işe odaklanmak için kendinize izin vermeniz gerekir, aksi takdirde hiçbir şey yapamazsınız. Yapılacaklar listenizdeki diğer şeyleri ertelemekten çekinmeyin. Programın kullanışlı olmasına sebep olan özellik esnek olmasıdır.

 

9. Çalışma Normlarını Belirleyin

Ekipler uzaktan çalışırken, check-in toplantıları her zamankinden daha önemlidir. Ancak bir toplantı daveti göndermeden önce meslektaşlarınızın programlarını ve tercihlerini göz önünde bulundurun. Ayrıca uzaktan mı çalışıyorlar, eğer öyleyse hangi zaman diliminden çalışıyorlar? Son zamanlarda ne gibi sorumluluklar üstlendiler (mevcut koronavirüs pandemisi sırasında birçok kişi için olduğu gibi, evde eğitim veya çocuk bakımı veya akrabaları gibi). İdeal telekonferans platformu nedir? Video mu kullanacak mısınız? Hala pijamalarınızdayken veya saçları dağınıkken oturum açmayı ve kamera karşısına geçmeyi sevmez.

Aynı zamanda, video insanların kendilerini bağlı hissetmelerine yardımcı olabilir ve daha fazla iletişim ve odaklanma sunar. Paylaşılan beklentiler hakkında bir konuşma için başlangıç ​​noktası olarak bu çalışmayı ev tavsiyesi listesinden paylaşmayı düşünün. 

 

10. Sabırlı Olun

Bu belirsizlik zamanında, stresli veya bunalmış hissetmek çok kolaydır. Mümkün olduğunca, sabırlı olun - kendinizle, meslektaşlarınızla, varsa çocuklarınızla ve birlikte yaşadığınız diğer herkese. Sabır geliştirmek ve ifade etmek sizi daha iyi bir lider yapabilir ve aynı zamanda değişim karşısında gelişmenize de yardımcı olabilir.

Organizasyonunuz, rutininiz veya yaşamınızın diğer yönleri dramatik bir şekilde yükselse veya değişse bile, sağlığınız  için zaman ayırmak herşeye değer. Ayrıca sabır belirsizlik ve kaygı ile başa çıkmanıza yardımcı olacaktır.

Siz ve meslektaşlarınızın bir kısmı veya tamamı evden çalışma hayatına geçse bile, herkesin ihtiyaçlarının farklı olduğunu unutmayın. İnsanlar her zaman bir video veya konferans görüşmesinde görmediğiniz benzersiz zorluklarla ve dikkat dağıtıcı unsurlarla karşı karşıyadır. Ritminizi bulurken ve evden çalışmaya çalışırken esnek ve anlayışlı olmaya çalışın. Bu sadece geçici bir düzen olsa bile pişman olacak şeyleri ne ailenize ne de çalışma arkadaşlarına yapmayın.


 

İlgili Görseller