Telefon yönlendirme özelliği, çeşitli sebeplere bağlı olarak sıklıkla tercih edilir. Yoğun iş temposu içerisinde kurtarıcı görevi görür. Sabit ya da cep telefonu fark etmeksizin kullanılan özellik ile zamandan kazanabilirsiniz.
“Telefon yönlendirme nedir?” sorusunu, kullanılan hattın başka bir numaraya yönlendirilmesi şeklinde gerçekleştirilen işlem olarak cevaplayabilirsiniz. Özellik, operatörler ya da telefonlarda yer alan uygulamalar tarafından yapılır.
Telefonunuz arızalandığı ya da toplantınız uzadığı zaman hattınızı başka bir numaraya yönlendirerek gelen aramalardan kurtulabilirsiniz. Çağrıları tek bir telefonda toplayarak hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.
Yönlendirme işlemi, her platformda farklı yöntemler ile yapılır. İşletim sistemi ve operatörlere göre değişkenlik gösteren işlem, sabit hatlı telefonlarda da uygulanır. Meşgul olduğunuz zaman ya da telefonunuz çekmediğinde, akıllı cihazların özelliklerini kullanarak hattınızı yönlendirebilir ve zamanınızı iyi bir şekilde yönetebilirsiniz.
Sayısız nedenden dolayı kullanabileceğiniz telefon yönlendirme özelliği sayesinde sizi arayanların diğer numaraya ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Böylece, tek bir telefon ile zamanınızı pratik bir hale getirebilirsiniz.
Özel ya da iş hayatınızda gelen çağrıları tek bir telefonda toplayabilir ve yoğunluğunuzu hafifletebilirsiniz. Telefon yönlendirme işlemini gerçekleştirirken dikkat etmeniz gereken bazı kriterler vardır.
Öncelikle, işlemi cep ya da sabit telefon hattından yapıp yapmayacağınızı belirleyebilirsiniz. Cep telefonundan yapılan işlem Vodafone, Türk Telekom ya da Turkcell operatörlerine göre farklılık gösterir. Hattınızın ait olduğu platformun adımlarını uygulayarak işlemi tamamlayabilirsiniz.
Telefonların ayarlar menüsü işletim sistemine göre değişir. Bu yüzden, telefon yönlendirme özelliğinin kullanımı da farklılık gösterir. Ayarlar bölümünü önceden inceleyerek özelliği acil durumlarda hızlı ve kolay bir şekilde aktif hale getirebilirsiniz
Akıllı cihazlarınızda telefon yönlendirme özelliğini kullandıktan sonra kapatmayı unutmamanız gerekir. Özelliği kapalı konuma getirerek çağrı yönlendirmeyi pasif hale dönüştürebilir ve telefonu normal bir şekilde kullanabilirsiniz.
İş ya da ev telefonu yönlendirme işlemini gerçekleştirmeden önce tuşlayacağınız numarayı öğrenmeniz gerekir. Sabit telefonlarda Android ya da iOS gibi işletim sistemleri bulunmadığı için eski bir yöntem kullanılır.
İhtiyaçlarınız doğrultusunda sıklıkla tercih edebileceğiniz telefon yönlendirme özelliği, hayat kurtarır. Zamanınızdan çalan aramaları tek telefonda toplayarak kolay bir kullanım sağlayabilirsiniz.
Telefon yönlendirme işleminin adımları cep ya da sabit hatlara göre değişir. Tüm hatlardan yapılan yönlendirme işlemleri bazı kodları tuşlamanızı gerektirir.
Sabit telefon yönlendirme işlemi için *121* kodunu kullanmanız gerekir. Genellikle, iş telefonlarında kullanılan işlem, manuel olarak yapılır. Sabit hatlarda işletim sistemi bulunmadığı için özellik eski bir yöntem kullanılır.
Cep telefonu yönlendirme işlemi ise operatöre göre farklılık gösterir. Vodafone, Türk Telekom ve Turkcell platformları çeşitli kodlar sayesinde telefon yönlendirme yapmanıza yardımcı olur. Vodafone ve Türk Telekom aboneleri arama ekranına yönlendirme türüne göre farklı kodlar girer.
Size ulaşılamayan durumlarda; **62*yönlendirmek istediğiniz diğer telefon numarası#’yi tuşlayarak işlemi tamamlayabilirsiniz. Meşgul olduğunuz zaman; **67*yönlendirme yaptığınız numara#’ ile özelliği kullanabilirsiniz. Cevap veremediğiniz aramalar için ise **61*diğer telefon numarası#’ye basıp telefonu yönlendirebilirsiniz. Tüm aramaları telesekretere yönlendirmek için **21*05427543000#’yi tuşlamanız gerekir.
Türk Telekom operatörüne sahip kullanıcılar, cevap verme süresini 5 ile 30 saniye arasında ayarlayabilir ve bu süre içerisinde arama yanıtlanmazsa yönlendirme yapabilir. Bu işlemi, **61*süre# yazıp arama tuşuna basarak gerçekleştirebilirsiniz.
Turkcell platformuna dahil bir numarayı telefonun menüsünden ya da Tr Turkcell ekranından bazı kodlar girerek yönlendirmeniz gerekir. **61*, **67*, **21* ve **62* kodları ile numaranızı yönlendirebilirsiniz. Ancak, telefonunuza cevap veremeyecek durumda olduğunuz zaman çağrının diğer hatta 15 saniyeden sonra düşmesini sağlayabilirsiniz. Bu durumda, *61*numara**15#’yi tuşlamanız gerekir.
Telefon yönlendirme kodu ile dilediğiniz hatta ait olan numaraya gelen çağrıları başka bir telefona aktarabilirsiniz.
Telefonun çekmediği yerlerde ya da kapalı olduğu durumlarda hattınızı başka bir numaraya yönlendirebilir ve içinde bulunduğunuz anı yaşayabilirsiniz.
“Telefon yönlendirme nasıl yapılır?” sorusuna, cep ya da sabit telefona göre değişen yanıtlar verilir. Sabit telefonlarda manuel olarak gerçekleşen işlem, cep telefonlarında birbirinden farklı kodların yardımıyla yapılır. Başka bir cep telefonunu kendi telefonuna yönlendirme yaparken gerçekleştireceğiniz adımlar da aynıdır.
Cep telefonlarını yönlendirirken operatöre uygun adımları izlemeniz gerekir. Her operatörün ve işletim sisteminin uyguladığı adımlar farklıdır.
Telefon yönlendirme işlemi belirli bir ücret karşılığında gerçekleşir. Her operatör firması farklı bir fiyat stratejisini takip eder. Turkcell arama, Vodafone dakika başına ücretlendirir. Türk Telekom ise kullanılan tarifenin görüşme süresi üzerinden fiyatlandırır. Hat sahibinin dakikaları geçerli olabileceği gibi sabit ücret üzerine aşım ücretleri de eklenebilir.
Ev ya da iş yerinde bulunan sabit telefon hattını yönlendirerek çağrıları başkasının cevaplamasını sağlayabilirsiniz.
Tek adımla ev ya da ofis telefonunuzu cep hattınıza yönlendirebilirsiniz. Böylece, sabit telefon arandığı zaman cep hattınız çalar.
Telefondan *21* kodunu tuşlayarak yönlendirme işlemine başlayabilirsiniz. Sonrasında, hiçbir tuşa basmadan sadece yönlendirme yapacağınız numaraya basmanız gerekir. Numarayı tuşladıktan sonra # işareti koyup arama butonuna basarak işlemi sonlandırabilirsiniz. Ekranda *21*05xxxxxxxxx#’yi görmeniz gerekir.
Sizi sabit telefondan arayan herkes, yönlendirdiğiniz numaraya ulaşır. Gelen çağrıları tek telefonda toplayarak zaman yönetiminizi gerçekleştirebilir ve hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.
MN İletişim aracılığı ile telefon yönlendirme konusunda bilgi sahibi olabilir ve aramalarınızı kolay ve rahat bir şekilde organize edebilirsiniz. Ulaşılamadığınız durumlarda, arayanları bilgilendirerek meraklarını giderebilirsiniz.
Telefon yönlendirme işlemi, cep hattınızın dahil olduğu operatöre ve akıllı cihazınızın işletim sistemine göre farklılık gösterir. İşlem, telefon yönlendirme kodları ve cihaz içerisinde bulunan uygulamalar aracılığı ile gerçekleştirilir.
Android işletim sistemine sahip Samsung, Reeder, Xiaomi, Huawei ve Oppo gibi cihazların ayarlar bölümünden bazı adımları uygulamanız gerekir. Telefon uygulamasına giriş yapıp sağ üst kısımda bulunan üç noktaya dokunabilirsiniz. Sonrasında, ayarlar ve gelen aramaya tıklayarak devam edebilirsiniz. Arama yönlendirmeye basıp numaraları seçebilirsiniz.
Numaraları ayarladığınız bölümde dört adet seçenek mevcuttur. Bunlar aşağıdaki gibi olmaktadır:
İhtiyacınıza göre tercih yapıp yönlendirme işlemini tamamlayabilirsiniz.
iOS işletim sistemine ait telefonların yönlendirme işlemi, ayarlar bölümüne girip telefon sekmesine tıklayarak başlar. Arama yönlendirmeye bastıktan sonra seçeneği aktif hale getirmeniz gerekir. Açılan ekranda telefon numarasını başına 0 koymadan girebilirsiniz.
Cep telefonuna gelen aramaları SMS ile de yönlendirebilirsiniz. Bu yöntemi; meşgul, kapalı ya da cevapsız yönlendirme çeşitlerinde uygulayabilirsiniz. Mesaj bölümüne “YONLENDİR5xxxxxxxxx” yazıp sonuna durumu yazmanız gerekir. Sonrasında, 2222’ye mesaj atarak gönderebilirsiniz.
Turk Telekom operatörüne ait bir numarayı “UY TELEFON NO” yazıp 9244’e SMS yollayarak iptal edebilirsiniz. “TELEFON NO” kısmına yönlendirmek istediğiniz numarayı yazmanız yeterlidir.
Özelliği kısa sürede aktif hale getirerek çağrıların başka bir telefondan cevaplanmasını sağlayabilirsiniz.
Cep telefonunuzu yönlendirdiğiniz zaman aramalar diğer hatta toplanır. Yönlendirdiğiniz hattın sahibi çağrıları yanıtlayarak sizi bilgilendirebilir. Aradığınız numaranın yönlendirilip yönlendirilmediğini ses tonundan anlayabilirsiniz.
Numarayı aradığınız zaman çalma sesi gelmeden önce telefon, yönlendirme uyarısı verir. Böylece, karşı tarafa ulaşıp ulaşamayacağınızı anlayabilirsiniz.
Telefon yönlendirme işlemini dilediğiniz zaman iptal edebilirsiniz. İşlem, sabit telefon ve akıllı cihazlarda farklılık gösterir. Cep telefonu ve sabit hatlarda kod yardımı ile iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
İhtiyaç duymadığınız zaman yönlendirmeyi kolay bir şekilde iptal edebilir ve aramalarınıza zamanında cevap verebilirsiniz. Yönlendirme işlemi hayatınızı konforlu bir hale getirirken iptal özelliği ile de telefonu eski haline döndürebilirsiniz.
Ev ya da ofis gibi ortamlarda kullanılan sabit telefonlarınızın yanında sürekli duramayabilirsiniz. Bu durumda, sabit telefonu başka bir cep hattına yönlendirmeniz gerekir. Gelen aramaların başka bir hatta aktarılması, sizin işlerinizi kısa sürede tamamlamanıza yardımcı olur.
Kolay bir şekilde gerçekleştirebileceğiniz iptal işlemini oldukça kısa bir sürede tamamlayabilirsiniz. Sabit telefon yönlendirme iptal işlemini yapmak için ##002# kodunu tuşlayıp arama butonuna basmanız gerekir.
Sabit telefonlarınıza bakabileceğiniz zaman iptal işlemini rahatlıkla uygulayabilir ve çağrıları zamanında cevaplayabilirsiniz. Böylece, gelen çağrıları cevaplayamadığınız süreci atlatıp dilediğiniz görüşmeyi yapabilirsiniz.
Cep telefonu yönlendirme işlemi, cihazın özelliklerine ve operatöre göre farklı adımlar içerisinde gerçekleşir. iOS işletim sistemine ait telefonlarda kısa sürede yapılan işlem, Android’de farklı seçeneklere cevap verilerek uygulanır.
Vodafone operatörüne sahip telefon yönlendirme iptal işlemi ##21# tuşlanarak gerçekleştirilir. Meşgul ve ulaşılamayan arama yönlendirme iptalleri için ise ##62# ve ##67#’yi tuşlayabilirsiniz.
Türk Telekom yönlendirme iptalini #21#’ye basarak tamamlayabilirsiniz. Böylece, iptal işlemini de çağrıları yönlendirme adımları kadar kısa bir sürede uygulayabilirsiniz.
Turkcell operatörü, iptal işlemini #61# ve #67#’ye basarak gerçekleştirmenizi ister. Ayrıca bu özelliği, Turkcell Hesabım uygulamasına girerek de pasif hale getirebilirsiniz.