Bulut çağrı merkezi müşteri aramalarını ve etkileşimleri işlemek için bir web erişimli bir platformdur. Bulutta bulunan çağrı merkezlerine neredeyse her yerden erişilebilir, bu da operasyonel maliyetleri azaltabilecek ve gelişen müşteri deneyimi stratejilerini desteklemek için ölçeklenebilirliği artırabilecek fiziksel bir altyapı ihtiyacını ortadan kaldırmaktadır.
Müşteriler, işletmelerle bağlantı kurmak için e-posta, sohbet, sosyal ve metin kullanımlarını artırmaya devam ettikçe, bulut çağrı merkezi ile çağrı merkezini modernleştirme ihtiyacı zorunludur. Sıfır ön sermaye yatırımı ile dakikalar içinde dağıtılan bir bulut çağrı merkezi, şirketlerin eski çağrı merkezinizi hem dijital hem de sesli etkileşimleri destekleyen bir çağrı merkezine dönüştüren son teknoloji yetenekler sunmasını sağlar.
Bulut tabanlı çağrı merkezleri, bir sağlayıcının çağrı merkezi teknolojisine sahip olduğu ve işlettiği ağ tabanlı bir hizmettir. Böylece bir abonelik modelinde işletmelere uzaktan hizmet vermektedir. Bulut tabanlı çağrı merkezleri, işletmelerin politikalarına katkı sağlamak için yenilikçi bir yol sunuyor. Hizmet olarak kolayca kullanıma sunulan çözümün faydaları nedeniyle giderek yaygınlaşmaktadırlar. İşletmeler, müşteri etkileşimini geliştiren, müşteri memnuniyetini artıran ve kuruluş içinde bu modelin uygulanmasından en iyi şekilde yararlanabilecek alanları belirleyen özellikler sundukları için bulut tabanlı platformlara değer vermeye devam ediyor. Bulut iletişim merkezi yazılımı, herhangi bir endüstri için en alakalı araçları ve işlevleri sunar, kusursuz bir müşteri ilişkileri yolculuğuna yardımcı olan farklı yazılımlarla entegre edilmiştir. Bulut tabanlı merkezlerde, ekipman bakımı ve yükseltmelere gerek duyulan bir donanım gereksinimi yoktur.
Bulut tabanlı çağrı merkezleri, operasyonel maliyetleri ve müşteri hizmet kalitesini iyileştirerek yüksek kârlılığa inananların organizasyon planının bir parçasıdır. Kuruluşlar, düşük altyapı maliyetleri altında karlı bir müşteri katılım merkezi oluşturarak müşterilere fayda sağlamak için teknolojiyi modernize etmeye odaklanıyor. Bulut tabanlı bir çağrı merkezinin en önemli faydaları şunlardır:
İşletmelerin artan müşteri taleplerine ayak uydurması, mevcut BT ekosistemini optimize etmesi ve karmaşık rekabetçi ortamın önünde kalmak için müşterileri koruyacak sorunsuz müşteri deneyimi sağlayabilecek bir teknolojiye geçmesi gerekiyor. Teknoloji sürekli gelişmekte ve daha sofistike hale gelmekte olup, çeşitli işletmeler için en son teknoloji ile esneklik, maliyet optimizasyonu ve kolaylık sağlamaktadır. Dijital zeka, Bulut Teknolojisi, Nesnelerin İnterneti ile(IoT) ve yapay zeka hızlanan iletişim merkezleri, bulut endüstrisinin kendi sektörlerindeki potansiyel avantajlarını belirliyor. Eski sistemlerin, büyüyen müşteri davranışlarının ve esnek iş modellerinin sınırlamalarının üstesinden gelmek için, iletişim merkezleri otomatik, güvenilir ve duyarlı veri merkezlerine evrilmelidir.
Bulut çağrı merkezlerinin şirket içi çağrı merkezlerinin yerini almaktadır. Bulut çağrı merkezlerinin bugün iş önceliklerini yerine getiren kuruluşların çoğunluğu için altyapı seçiminin zirvesinde bulunuyor. Bulut tabanlı çağrı merkezlerinin bu başarısına katkıda bulunan başlıca nedenlerden biri dağıtım hızıdır. Diğer etkenler ise karlılığı artırmanın yanı sıra, artan müşteri ihtiyaçları ile optimize edilmiş teknoloji ve kusursuz güvenlik sistemi sunmalarıdır.